• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۳/۱۲/۱۹ 
افتخارآفرینی دانشجوی دانشگاه صنعت نفت در المپیاد جهانی ریاضی
المپیاد جهانی دانشجویی در طول يك سال و به دو صورت تیمی و انفرادی در دنیا برگزار می‌شود.
المپیاد دانشجویی تیمی (IMC) هر سال به میزبانی یکی از دانشگاه‌های دنیا و با حضور تیم‌های شرکت کننده از دانشگاه‌های سرتاسر جهان برگزار می‌شود. در این نوع المپیاد جنبه تیمی مطرح بوده و نتایج المپیاد نيز بصورت تیمی منتشر می‌شود.
المپیاد دانشجویی انفرادی (Seemous) هر سال به میزبانی انجمن ریاضی اروپا در یکی از شهرهای اروپایی برگزار می‌شود. در این المپیاد تیم‌های ملی کشورهای مختلف دنیا شرکت می‌کنند ولی تنها نتیجه انفرادی ملاک می‌باشد.
در ایران، انجمن ریاضی ایران مسئولیت گزینش تیم ملی ایران را برای شرکت در این المپیاد برعهده دارد.
امسال آزمون انتخابی تیم ملی ایران برای شرکت در Seemous 2015 در دو مرحله ( آبان و دی ماه 1393) به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد. تمامي دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانستند در این آزمون‌ها شرکت نمايند ولی به دلیل سطح بالای ریاضی به کار رفته در سوالات، معمولا تنها دانشجویان ریاضی در این آزمون شرکت می‌کنند. پس از بررسی‌های به عمل آمده، سه نفر برای حضور در این المپیاد انتخاب شدند كه آقاي جواد ديلمي علي رغم اينكه دانشجوي رشته رياضي نبوده و در دانشكده نفت اهواز به تحصيل در رشته مهندسي نفت مشغول مي‌باشد به دليل نمرات كسب نموده بعنوان يكي از اين نفرات برگزيده گرديد.
المپیاد Seemous 2015 امسال از 3 تا 8 مارس، در شهر اهريد کشور مقدونیه با حضور تيم‌هاي ملي كشورهاي مختلف دنيا برگزار گرديد. امتحان در قالب 4 سوال و با مدت زمان 5 ساعت، در روز 5 مارس برگزار شد و نتایج رسمی در روز 7 مارس توسط هیئت داوري اعلام شد و دانشجوي دانشگاه صنعت نفت توانست به عنوان يكي از سه نماينده ايران مدال برنز اين مسابقات را كسب نمايد.

روابط عمومي دانشگاه اين موفقيت بزرگ را به ايشان، اساتيد معزز، كاركنان گرامي و ديگر دانشجويان عزيز دانشگاه صنعت نفت تبريك عرض مي‌نمايد.




منبع خبر
روابط عمومي دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0