• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ 
درخشش دانشگاه صنعت نفت در چهارمین المپیاد مهندسی نفت (اویلمپیك)
المپیاد مهندسی نفت (اویلمپیک) سالانه به‌منظور استفاده از ظرفیت­‌ها و ایده‌های خلاقانه جهت رفع مشکلات و چالش­‌های موجود در حوزه­‌های صنعت نفت و گاز کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌گردد.

المپیاد مهندسی نفت (اویلمپیک) سالانه به‌منظور استفاده از ظرفیت­‌ها و ایده‌های خلاقانه جهت رفع مشکلات و چالش­‌های موجود در حوزه­‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت و گاز کشور و توسعه ارتباطات میان دانشگاه و صنعت نفت در دانشگاه صنعتی شریف در دو بخش دانشجویی و پژوهشی برگزار می‌گردد. در قسمت اول بخش پژوهشی این المپیاد، شرکت‌­ها و نهادهای مختلف چالش‌­های خود را مطرح نموده و گروه­‌های مختلف دانشجویی و صنعتی شرکت‌کننده در این المپیاد، ایده‌­های خود را جهت رفع این چالش­‌ها در قالب پروپوزال ارائه می­‌نمایند. در قسمت دوم بخش پژوهشی، ایده‌­های برگزیده‌­ی قسمت اول توسط هیئت داوران، به صورت شفاهی طرح‌­های خود را ارائه نموده و از آن دفاع می­‌نمایند و در پایان، تیم برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب می‌گردد.

چهارمین دوره این المپیاد در بهمن ماه سال 1398 توسط دانشگاه صنعتی شریف با حمایت و همکاری وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شرکت ملی نفت ایران و ستاد توسعه فناوری‌‌های حوزه انرژی آغاز به کار نمود. طراحان چالش در چهارمین دوره از اکتشاف و تولید تاسیسات دریایی، توسعه پترو ایران، انرژی دانا، خدمات فنی میادین آسماری، مهندسی و خدمات چاه‌پیمایی مهران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بودند. در این دوره، بخش دانشجویی به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشد و برگزاری قسمت نهایی بخش پژوهشی آن نیز به همین دلیل، با تاخیر و در 27 شهریور ماه سال جاری صورت پذيرفت.

در اين دوره، تیم پژوهشی دانشگاه صنعت نفت (دانشکده نفت اهواز) متشكل از آقايان دکتر ابوذر سلیمان‌زاده، مهندس علی گوهری‌نژاد، مهندس نوید گرشاسبی و مهندس امین توپچیان در چالش مربوط به شرکت انرژی دانا جهت "محاسبه تخلخل مفید با استفاده از نگارهای متداول در سنگ‌های آهکی کم تراوا" با ایده "محاسبه تخلخل مفید با استفاده از شاخص کیفیت الکتریکی" شرکت کرده و موفق به کسب رتبه اول شدند.

همچنين آقاي مجتبي پرويزي در چالش مربوط به مركز همكاري‌هاي تحول و پيشرفت رياست جمهوري، رتبه دوم را كسب نموده و آقايان اميرحسين عباسيان و هدايت رحيم‌پور در چالش مربوط به شركت خدمات چاه‌پيمايي مهران، به ترتيب حائز رتبه‌هاي سوم و چهارم اين چالش شدند.

دستيابي به اين موفقيت را به جامعه دانشگاهي دانشگاه صنعت نفت تبريك عرض مي‌نمائيم.

منبع خبر
معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0