• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۱۱ 
با همكاري دانشگاه صنعت نفت؛
نخستین شیوه‌نامه جامع و بومی اولویت‌بندی خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ایران تدوین شد
در ادبیات سیستم مدیریت یکپارچگی دارایی­‌ها، تدوین و اجرای این شیوه­‌نامه بومی، نخستین و پایه‌­ای­‌ترین گام در راستای استقرار سیستم مدیریت یکپارچگی خطوط لوله محسوب می‌‌شود.

نخستین شیوه‌­نامه جامع و بومی اولویت‌­بندی (Prioritizing and Criticality Ranking) خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره ایران با همکاری دانشگاه صنعت نفت در راستای استقرار سیستم مدیریت یکپارچگی خطوط لوله PIMSتدوین و اجرایی گرديد. این اولویت­‌بندی با هدف اجرای بازرسی و تعمیرات بر مبنای ریسک RBI به منظور تمرکز تخصیص اعتبارات موجود در این حوزه به خطوط لوله بحرانی بر مبنای سطح ریسک هر خط لوله و تاثیر آن بر سطح ریسک کلی عملیاتی شرکت انجام شده است. در ادبیات سیستم مدیریت یکپارچگی دارایی­‌ها (AIMS)، تدوین و اجرای این شیوه­‌نامه بومی، نخستین و پایه‌­ای­‌ترین گام در راستای استقرار سیستم مدیریت یکپارچگی خطوط لوله (PIMS) محسوب می‌­شود.

این شیوه‌­نامه حاصل پروژه صنعتی- پژوهشی میان شرکت نفت فلات قاره و دانشگاه صنعت نفت بوده است. پروژه پس از تشکیل کمیته PIMS در شرکت نفت فلات قاره ایران در تیرماه سال گذشته و توجه به برنامه­‌ریزی جهت استقرار نظام یکپارچگی خطوط لوله، به عنوان اولین محصول این کمیته با همکاری موثر و بسیار نزدیک شرکت نفت فلات قاره ایران و دانشگاه صنعت نفت در راستای ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و صرفاً با اتکاء به توان داخلی هر دو مجموعه و متناسب با نیازهای اجرایی و عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است.

در راستای انجام این پروژه بیش از 1100 نفر ساعت کار مطالعاتی و کارشناسی صورت گرفته که بیش از 50 درصد آن به جلسات کارشناسی منظم و هدفمند مشترک میان تیم اجرایی پروژه از دانشگاه صنعت نفت و اعضای کمیته PIMS شرکت نفت فلات قاره ایران در دو سطح کارشناسی و مدیریتی اختصاص داده شده که در سوابق پروژه­‌های صنعتی-پژوهشی میان صنعت و دانشگاه کم نظیر بوده است.

قدم بعدی در راستای استقرار مدیریت یکپارچگی خطوط لوله، اولویت­‌بندی تمام خطوط لوله درون میدانی و صادراتی شرکت نفت فلات قاره ایران بر اساس شیوه‌­نامه تدوین شده بوده که این گام نیز با همکاری تیم اجرایی دانشگاه صنعت نفت آغاز شده است.

منبع خبر
معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0