• ساعت : ۰۸:۱۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ 
در راستای حمایت از پایان نامه‌ها؛
فراخوان سوم گرنت فناوری "طرح جوانه"
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری پارک علم و فناوری در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در راستای حمایت از پایان نامه های کارشناسی‌ارشد و دکتری، طرحی را تحت عنوان گرنت فناوری در دست اجرا دارد.

برنامه گرنت فناوری، با هدف ارتقاء فعالیت‌های توسعه و تجاری‌سازی فناوری در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و حرکت به سوی شکل‌گیری دانشگاه‌های نسل سوم، پاسخگو، کارآفرین، جامعه‌محور، مولد، ثروت‌ساز و ارزش‌آفرین برنامه‌ریزی شده است. در واقع این برنامه سازوکار اجرایی و مالی است که بخشی از منابع مالی فعال در عرصه توسعه فناوری و نوآوری را در یک چرخه کاری هدفمند، به حوزه فناوری و نوآوری این موسسات هدایت می‌کند.
اجرای این برنامه به‌منظور تحقق هدف فوق، با راهبری و هدایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف به‌عنوان نهاد مجری ملی و با پشتیبانی نهادهای ملی حامی، مانند سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و دیگر حامیان ملی، برنامه‌ریزی شده است. در این برنامه پارک‌های علم و فناوری علاوه بر مسئولیت اجرای برنامه در سطح محلی، مسئولیت تأمین بخشی از منابع مالی-حمایتی برنامه را بعهده دارند. دبیرخانه ملی این طرح زیر نظر دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری فعالیت می‌کند و مسئولیت هماهنگی اجرای برنامه گرنت فناوری را در سطح ملی بعهده دارد.
این برنامه در سه بخش حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فناورانه و نوآورانه، حمایت از تحقیقات فناورانه و نوآورانه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اعضای هیئت علمی و محققین در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و حمایت از شرکتی‌های نوپا فناور و نوآور زایشی این موسسات انجام می‌گیرد.

فهرست اولویت‌های اعلام شده حوزه صنعت نفت:

۱- بهینه‌سازی مصرف سوخت

۲- توربواکسپندر و کمپرسورهای اسکرو

۳- کاتالیست‌هایی که تاکنون تولید نشده است

۴- دستیابی به لیسانس‌های تولید محصولات پتروشیمیایی یا پالایشگاهی

۵- ازدیاد برداشت و افزایش بازیافت مخازن نفتی

۶- توسعه ICT در صنعت نفت

مخاطبین اصلی طرح جوانه:

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی که استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد یا رساله دکتری می‌باشند.

این فراخوان از یکم خرداد ماه سال جاری آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایند.

لینک ثبت‌نام

news_010401.jpeg

منبع خبر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0