• ساعت : ۰۱:۲۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ 
رویداد رقابتی میدان نفتی دیجیتال (Digital Oil Field: DOF)
دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC 2nd) در حوزه میدان نفتی دیجیتال در اردیبهشت ماه سال 1403 در دانشکده نفت اهواز برگزار خواهد شد.

دانشگاه صنعت نفت در نظر دارد با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دومین دوره رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC 2nd) را در حوزه میدان نفتی دیجیتال برگزار نماید.

میدان نفتی دیجیتال (Digital Oil Field: DOF) با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های نوظهور مانند هوش‌مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT واقعیت افزوده، اتصال تلفن همراه و فضای ابری، به اپراتورها کمک می­‌کند تا در کمترین زمان با جمع ­آوری، تجزیه و تحلیل داده‌­ها نسبت به وقایع یک میدان واکنش صحیح و بهینه را انجام داده و تصمیم درست را اتخاذ نمایند. در نتیجه، با ترکیب آخرین فناوری دیجیتال با فرآیندهای جدید برای ساده­‌سازی عملیات، میدان نفتی دیجیتال پتانسیل افزایش تولید، کاهش هزینه­‌های عملیاتی و به حداقل رساندن تعطیلی برنامه‌ریزی نشده چاه­‌ها و تجهیزات را خواهد داشت. میدان نفتی دیجیتال موج بعدی تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز می‌باشد که در مواجهه با رقابت شدید جهانی در این موج، سرمایه گذاری‌های زیادی در میدان نفتی دیجیتال توسط شرکت‌های بزرگ در دنیا انجام شده است.

این رویداد در اردیبهشت ماه سال 1403 در دانشکده نفت اهواز برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است ، مراسم تقدیر از طرح‌­های برتر در تهران انجام خواهد خواهد شد. از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌­ها، دانشحویان و فارغ­‌التحصیلان، موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور سراسر کشور دعوت به عمل می‌­آید، تا با حضور در این رویداد و ارسال طرح‌­های خود در خصوص محورهای آن (تا تاریخ 18 فروردین ماه 1403)، صنعت نفت کشور را در مسیر شناسایی متخصصین این حوزه یاری نمایند. 

یادآور می­‌شود جهت حمایت از طرح­‌های برتر این رویداد، موارد زیر در نظر گرفته شده است:

o شرکت­‌های دانش­‌بنیان: در اولویت قرار گرفتن شرکت­‌های دانش­‌بنیان برترِ رویداد در طرح شرکت ملی نفت در خصوص ایجاد میادین نفت و گاز هیدروکربوری دیجیتال

o اعطای پژوهانه به طرح‌­های برتر دانشگاهی از سوی پژوهش شرکت ملی نفت

o تخصیص امتیاز نخبگانی شهید بابایی به طرح‌­های برتر دانشجویی

o اعطای جوایز نقدی به طرح­‌های برتر در هر سه سطح شرکت­‌کنندگان

o امکان استقرار طرح­‌های برتر در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعت نفت

news_021130.jpg

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0