درباره‌ما

موقعیت جهانی:

دانشگاه صنعت نفت از بدو تاسیس (سال 1318)، هزاران دانشجو را در زمینه‌های مرتبط با فناوری نفت و گاز تربیت کرده است. این دانش‌آموختگان همواره با حفظ استانداردها در زمینه‌ی کار و اخلاق توانسته‌اند صلاحیت و سطح حرفه‌ای خویش را ثابت کنند. علاوه بر آن، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در محیط کار همواره به عنوان کارشناسان زبده قلمداد می‌شوند و مي‌توانند با خلاقیت، اهداف سازمان خود را به پیش ببرند.

بخش‌های مختلف دانشگاه:

دانشگاه صنعت نفت، داراي 4 دانشكده بوده كه براي هر دانشكده، ماموريت‌هايي تعريف شده است. هدف نهايي در همه‌ي آن‌ها، تربيت نيروي متخصص و ارائه نوآوري‌هاي مورد نياز از طريق انجام تحقيقات براي شركت‌هاي تحت پوشش وزارت نفت مي‌باشد. اين دانشگاه داراي يك ستاد مركزي مي‌باشد كه در شهر آبادان مستقر است. چهار دانشکده‌ی این دانشگاه عبارتند از:

· دانشكده‌ي نفت آبادان

· دانشکده‌ي نفت اهواز

· دانشکده‌ی نفت تهران

· دانشکده‌ی علوم دریایی محمودآباد

همکاری با صنایع:

دانشگاه صنعت نفت طیف گسترده‌ای از تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاه‌هاي صنعتي را به‌منظور ارائه برنامه‌هاي آموزشي و پژوهشي مناسب در اختيار دانشجویان قرار می‌دهد. وجود این تجهیزات، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بتوانند در زمينه‌هاي تخصصي موردنظر، مهارت‌ها و شایستگی منحصر به فردي را كسب نمايند. اين امکانات جامع در کنار ارتباط با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های معتبر باعث شده دانشگاه صنعت نفت، بتواند برای خود شهرت و اعتبار در سطح بين‌المللي کسب کند. این ویژگی‌های بی‌نظیر منجر شده دانشگاه صنعت نفت نقش کلیدی در زمینه‌ی توسعه و خودکفایی صنعت نفت داشته باشد. سطح تخصص و دانش اساتيد دانشگاه موجب گشته از نظر صنایع نفتی، اين دانشگاه مرکزی جذاب و قابل اعتماد باشد، و همین مسئله باعث شده است تعداد قابل توجهي پروژه‌ی مشترک تحقیقاتی با همکاری صنایع نفت و گاز در دانشگاه صنعت نفت انجام شود كه از اين رهگذر دانشجويان همكار در اين پروژه‌ها به تجربيات ارزشمندي دست پيدا كرده‌اند. 


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0